contoh introduce myself yang lengkap

                contoh introduce myself yang lengkap

                    


Contoh 1

My name khairul rafliansyah, could be called Rafli . I was born in majene on  april 12, 2001. I third child of four siblings. I am not a native people Lasusua.     I came to Lasusua in 2001 together with my parents. when I was a child my name is not Rafli  but Ari name my parents  changed my name  because they feel it does not match the name. I moved to Lasusua when I was 3 years old. I aspire to be a doctor and businessman



Did not feel the time go faster I was already a school in kindergarten Darmawanita. after graduation there I was further schools in MIN 1 Lasusua. when I went to school here I have goog friends . when I was in school there are many ups and downs that I rasakan.Contohnya while participating camping scouts. when I went to school there I never punished for playing ball, I kicked the glass school.And I also had a favorite teacher in school was the name of MR. Mustaqim . He was my math teacher. sometimes I went to his study.

After I finished school I continued my school in North Kolaka MTs N 1. In this school, I feel happy. when I go there I attended many organizations such as scouts, UKS, scientific work, and art studio. the thing I remember the Boy Scout camp on the mountain is perkemah Babussalam, branch jamboree campsite. many beautiful moments when I was in school MTsN 1 North Kolaka who will never I will forget. when I go to school there, I have a lot of good friends and a good teacher.

after I finished there I go SMAN 1 LASUSUA.saya school here because this is one of the favorite schools in Lasusua. when I entered school I have many friends. I majored in Mathematics and Science because this way for me to become a doctor. My friend had a good class although not all.

Terjemahan :



nama saya khairul rafliansyah,bisa di panggil rafli . saya lahir di majena 12 april 2001. saya anak ke tiga dari empat bersaudara. saya bukan orang asli lasusua. saya dtang ke lasusua pada tahun 2001 bersama orang tua ku. saat aku masih anak-anak namaku bukan rafli tapi Ari orang tuaku mengganti namaku kerena mereka merasa nama itu tidak cocok. aku pindah ke lasusua ketika umurku 3 tahun. saya bercita-cita menjadi dokter dan pengusaha


tidak terasa waktu berjalan cepat saya pun sudah sekolah di taman kanak-kanak darmawanita. setelah tamat disitu saya pun lanjut sekolah di MIN 1 LASUSUA. pada saat saya sekolah di sini saya mempunyai sahabat yang baik. saat saya  bersekolah di situ banyak suka dan duka yang saya rasakan. Contohnya saat ikut berkemah pramuka. saat  aku sekolah di situ saya pernah di hukum karena bermain bola,bola yang aku tendang mengenai kaca sekolah.Dan aku juga punya guru favorit di sekolah itu nama pak Mustaqim. dia adalah guru matematika saya. kadang juga saya datang ke rumahnya belajar.

 Setelah saya tamat di sekolah itu saya saya lanjut sekolah di MTs N 1 KOLAKA UTARA. Di sekolah ini saya merasa senang. pada saat saya  bersekolah di sana saya banyak mengikuti organisasi seperti pramuka,UKS,Karya ilmiah,dan Sanggar seni. hal yang paling saya ingat dalam perkemahan pramuka adalah perkemah di gunung babussalam,perkemahan jambore cabang. banyak moment indah saat aku bersekolah MTs N 1 KOLAKA UTARA yang akan pernah aku akan lupakan. saat saya  bersekolah disana saya banyak mempunyai teman yang baik dan guru yang baik.

setelah saya tamat di sana saya lanjut di SMAN 1 LASUSUA.saya sekolah di sini karena ini adalah salah satu sekolah favorit di lasusua. saat saya masuk di sekolah saya memiliki banyak teman. saya mengambil jurusan MIPA karena ini jalan untuk saya bisa menjadi dokter. saya mempunyai teman kelas yang baik walaupun tidak semuanya.

Contoh 2

My name keysia anandhia princess, i used to be called keysia i was born in jakarta 2 april 2001. i am fourth child of four siblings of muhammad faiz al-azhar and clara pratiwi couple. My father is a civil servant and he works in one of the largest companies in Jakarta and my mother is a housewife. My home address is beautifully harmonized harmony. i am in high school 4 jakarta, now i have grade 3 and i want to continue my study in london and i want to take the medical majors. I really like English. almost every day I read English books so that I am good at speaking English. I did this so I could study in London

 I really aspire to become a doctor because I really want to help people who can not afford and want to provide free treatment for people who can not afford. I am very motivated by jean hendry dunant is a swiss businessman who has the ability in health, especially in treating victims of war without discriminating their status. I really want to like him who has a high social soul and humble. I also want to set up my own clinic. after i successfully complete the S1 in london i want to take S2 ​​in korea specialist gynecology department. however, my success and ideals will not be achieved without the effort, hard work and prayers of parents. I am very proud to have parents who never impose their own desires.

Terjemahan

Nama saya keysia anandhia putri, saya biasa dipanggil keysia saya lahir di jakarta 2 april 2001. saya anak ke empat dari empat bersaudara dari pasangan muhammad faiz al-azhar dan clara pratiwi. Ayah saya seorang PNS dan dia bekerja disalah satu perusahaan terbesar dijakarta dan ibu saya seorang ibu rumah tangga. alamat rumah saya diperumahan harmony indah. saya sekolah di SMA 4 negeri jakarta, sekarang saya sudah kelas 3 dan saya ingin melanjutkan study saya di london dan saya ingin mengambil jurusan kedokteran. Saya sangat menyenangi bahasa inggris. hampir setiap hari saya membaca buku bahasa inggris agar saya pintar berbahasa inggris. Ini saya lakukan agar saya bisa kuliah di london

 saya sangat bercita-cita untuk menjadi seorang dokter karena saya sangat ingin menolong orang yang tidak mampu dan ingin memberikan pengobatan yang gratis bagi orang-orang yang tidak mampu. saya sangat termotivasi oleh jean hendry dunant yaitu seorang pebisnis asal swiss yang memiliki kemampuan dalam kesehatan terutama dalam mengobati korban perang tanpa membeda-bedakan status mereka. saya sangat ingin seperti dia yang memiliki jiwa sosial yang tinggi dan rendah hati. saya juga ingin mendirikan klinik sendiri. setelah saya berhasil menyelesaikan S1 di london saya ingin mengambil S2 di korea jurusan spesialis kandungan. namun, keberhasilan dan cita-cita saya tidak akan tercapai tanpa adanya usaha, kerja keras dan doa dari orang tua. saya sangat bangga mempunyai orang tua yang tidak pernah memaksakan keinginannya sendiri.